Informacja!

Informujemy, że w dniu 3 listopada 2025 roku (poniedziałek) w związku z pracami modernizacyjnymi i zmianą operatora sieci telefonicznej połączenia do szkoły pod numer 158674026 mogą być utrudnione. W sytuacji problemów z dodzwonieniem się prosimy w pilnych sprawach kontaktować się mailowo na adres szkoły Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodatkowo rodzice mają możliwość kontaktu poprzez dziennik elektroniczny.

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej 🏫

15 października w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Wydarzenie przygotowali wspólnie przedstawiciele samorządów uczniowskich szkoły podstawowej i liceum wraz z opiekunami.
Podczas akademii uczniowie zaprezentowali program artystyczny, w którym nie zabrakło piosenek 🎶, wierszy 🎤 oraz humorystycznych scenek 🎭 z życia szkoły. Całość wprowadziła wszystkich w radosny i pełen wdzięczności nastrój. Na zakończenie akademii uczniowie złożyli życzenia, a następnie wykonali utwór „Sto lat” w aranżacji instrumentalnej. 🎹
Pani Dyrektor złożyła wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły serdeczne życzenia z okazji ich święta oraz wręczyła Nagrody Dyrektora wyróżnionym pracownikom.
Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w przygotowanie tej pięknej uroczystości i wnieśli w nią wiele serca oraz pozytywnej energii.👏

STOP HEJTowi

Czym jest hejt ?

Zwany także nienawiścią internetową, hejt to agresywne i wrogo nastawione zachowania online, które mają na celu znieważanie, obrażanie lub szkalowanie innych osób. Hejt może przybierać różne formy, takie jak komentarze rasistowskie, seksistowskie, homofobiczne, czy ataki na tle wyznania, wyglądu zewnętrznego, orientacji seksualnej, czy innych cech danej osoby.

Wzrost dostępu do mediów społecznościowych sprawił, że hejt online stał się bardziej powszechny, a w środowisku szkolnym może przybierać bardzo złożone i zmasowane formy.

Podstawowe cechy hejtu

Agresja: hejt manifestuje się poprzez agresywne zachowania, zarówno werbalne, jak i non-werbalne. Może to obejmować obraźliwe słowa, groźby, poniżanie lub szkalowanie.

Anonimowość lub pseudoanimowość: osoby dokonujące hejtu często ukrywają swoją tożsamość, co daje im poczucie bezkarności. W sieci łatwiej jest zachować anonimowość, co może zwiększać skłonność do agresywnego zachowania.

Motywacja do krzywdzenia: hejterzy często działają z zamiarem zranienia emocjonalnego lub psychicznego swojej ofiary. Motywacje hejtu mogą być różne, takie jak uprzedzenia, zazdrość, frustracja, czy też po prostu chęć sprawienia bólu innym.

Rozprzestrzenianie nienawiści: hejt często polega na rozpowszechnianiu negatywnych i szkodliwych treści wobec konkretnych osób lub grup społecznych.

Co kryje się za hejtem

Warto zauważyć, że hejt ma zawsze indywidualne i kontekstualne podłoże, a wiele czynników może się nakładać. Skuteczne przeciwdziałanie hejtowi wymaga zrozumienia tych różnych czynników i podejścia do nich w sposób holistyczny.

Hejt często wynika z uprzedzeń wobec danej grupy ludzi ze względu na rasę, płeć, orientację seksualną, wyznanie czy inne cechy. Hejterzy często nie zdają sobie sprawy z konsekwencji swoich działań i nie potrafią postawić się w sytuacji innych. Osoby, które mają trudności z radzeniem sobie ze stresem, mogą reagować agresją wobec innych, szukając ujścia dla swoich własnych problemów. Frustracja z własnej sytuacji życiowej może prowadzić do atakowania innych i najczęściej jest próbą odzyskania poczucia kontroli. Niektórzy hejterzy szukają uwagi i reakcji od innych. W ten sposób mogą próbować uzyskać pewnego rodzaju zadowolenie z przyciągania uwagi. Niektóre osoby angażują się w hejtowanie w celach rozrywkowych lub z zamiarem zdobycia reakcji od innych. Jest to forma trollingu, gdzie celem jest prowokacja i irytacja innych uczestników.

Jak reagować na hejt

Reagowanie na hejt może być trudne, ale istnieją skuteczne strategie, które mogą pomóc w zarządzaniu sytuacją.

Ucz dziecko, żeby nie brało hejtu do siebie. Uświadamiaj, że to, co mówią hejterzy, zazwyczaj mówi więcej o nich samych niż o hejtowanej osobie. Nie pozwól, aby ich słowa wpływały negatywnie na poczucie własnej wartości dziecka. Jeśli dziecko otrzymuje hejterskie komentarze lub wiadomości, użyj opcji blokowania, raportowania lub usuwania takich treści. To pomoże w ograniczeniu dalszej interakcji z osobami hejtującymi. Jeśli hejt ma miejsce na platformie internetowej, zgłoś incydent administracji tej strony. Wiele platform ma polityki dotyczące nienawiści i hejtu, które pozwalają na działania przeciwko sprawcom.

Jeśli hejt poważnie wpływa na zdrowie psychiczne dziecka, rozważ skonsultowanie się z psychologiem czy terapeutą. Profesjonalna pomoc może pomóc w radzeniu sobie z emocjami i skutkami hejtu. Jeśli jesteś gotów/a, możesz edukować innych na temat szkodliwości hejtu i promować kulturę szacunku. Możesz to robić poprzez dzielenie się swoimi doświadczeniami lub uczestniczenie w działaniach edukacyjnych. Pamiętaj, że reakcja na hejt zależy od indywidualnych preferencji i sytuacji. Ważne jest, aby zadbać o swoje zdrowie psychiczne i szukać wsparcia w sytuacji potrzeby. Jeśli hejt wydaje się być poważnym problemem, nie wahaj się skonsultować z profesjonalistą.

Jak przeciwdziałać?

Przeciwdziałanie hejtowi wymaga podejścia wielowymiarowego, zarówno na poziomie jednostki, jak i społeczności. Podstawą jest promowanie edukacji na temat szkodliwości hejtu, uprzedzeń i dyskryminacji oraz tworzenie kultury online i offline, która promuje szacunek, akceptację i pozytywną komunikację. Pamiętaj, że poczucie osamotnienia w obliczu hejtu to trudne doświadczenie, ale istnieją środki zaradcze i wsparcie, które mogą pomóc w radzeniu sobie z nim. Zachęcaj do zgłaszania przypadków hejtu i przemocy internetowej na platformach społecznościowych oraz reaguj na nie. Dostarczaj wsparcie dla osób, które padły ofiarą hejtu. To może obejmować zarówno wsparcie emocjonalne, jak i pomoc w zgłaszaniu i reagowaniu na hejt.

Ważne jest, aby przeciwdziałanie hejtowi było wspólnym wysiłkiem społeczeństwa. Każdy ma rolę do odegrania w budowaniu bardziej tolerancyjnego, zróżnicowanego i szacunkowego środowiska.

Warto pamiętać!

Jeśli masz podejrzenia, że ktoś może być ofiarą przemocy psychicznej, ważne jest, aby być empatycznym, słuchać i zapewnić wsparcie. Zachęć tę osobę do rozmowy i szukania pomocy u profesjonalistów, takich jak psycholog, terapeuta czy pracownik socjalny. Przemoc psychiczna jest poważnym problemem i każda osoba zasługuje na bezpieczeństwo i wsparcie.

Jeśli jesteś ofiarą, ważne jest zgłoszenie sytuacji odpowiednim osobom w swoim otoczeniu, takim jak nauczyciele, dyrektorzy, rodzice czy inni zaufani dorośli. Istnieją także organizacje i linie telefoniczne, które oferują wsparcie i porady dla osób dotkniętych bullyingiem.

Tydzień Przeciwdziałania Przemocy i Budowania Relacji

          W dniach 29 wrzesień – 3 października w naszej szkole odbędzie się Tydzień Przeciwdziałania Przemocy i Budowania Relacji – inicjatywa, której celem jest tworzenie bezpiecznej, wspierającej i pełnej szacunku przestrzeni dla całej społeczności szkolnej.

Dlaczego to ważne? 

Przemoc – zarówno fizyczna, słowna, jak i ta w sieci – może mieć poważne konsekwencje dla poczucia bezpieczeństwa i rozwoju młodych osób. Wierzymy, że szkoła to nie tylko miejsce nauki, ale także przestrzeń, gdzie uczymy się empatii, współpracy i odpowiedzialności za siebie i innych. Dlatego w tym tygodniu chcemy szczególnie podkreślić wagę dobrych relacji, wzajemnego wsparcia i otwartej komunikacji.

 Chcemy, aby każdy uczeń czuł się w szkole bezpieczny, zauważony i doceniony. Wierzymy, że dobre relacje są fundamentem udanej edukacji i życia społecznego.
Tydzień Przeciwdziałania Przemocy i Budowania Relacji to okazja, by przypomnieć sobie, jak wielką moc ma życzliwość, otwartość i współpraca.

 Zapraszamy wszystkich do aktywnego udziału i wspólnego tworzenia szkoły, w której każdy może czuć się sobą!

 

próbny alarm przeciwpożarowy 2025

          19 września 2025 roku w naszej szkole odbył się próbny alarm przeciwpożarowy. 🚒
          Był to sposób na utrwalenie procedur ewakuacyjnych i sprawdzenie jak sprawnie uczniowie oraz pracownicy naszej szkoły 🏫 reagują na alarm 🔔
         Dzięki takim próbom możemy wypracować skuteczne strategie ewakuacyjne oraz minimalizować stres i panikę w przypadku realnego zagrożenia pożarowego.
 

Organizacja rozpoczęcia roku szkolnego 2025/2026

1 września 2025 roku (poniedziałek):

  • Przedszkole w Bogorii i Punkt Przedszkolny w Kiełczynie:

 – godz. 9.00 spotkanie dzieci i rodziców z wychowawcami grup w salach przedszkolnych

W tym dniu nie będą wydawane posiłki, dzieci mogą przebywać w przedszkolu do godziny 11.00 (adaptacja).

  • Szkoła Podstawowa, Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Branżowa:

- godz. 9.00 spotkanie uczniów i rodziców z wychowawcami klas w salach lekcyjnych

 

Msze święte na rozpoczęcie nowego roku szkolnego odbędą się

o godz. 8.00 w kościele w Bogorii i w kościele w Kiełczynie

 

W DNIU 1 WRZEŚNIA:

  • Przywóz uczniów w godzinach rannych bez zmian (tak jak w ubiegłym roku z poszczególnych miejscowości)
  • Odwóz spod szkoły we wszystkich kierunkach o godzinie 10.00

 

Od 2 września 2025 roku autobusy szkolne kursować będą bez zmian,  tak jak w ubiegłym roku szkolnym, z każdej miejscowości o tych samych godzinach zarówno rano jak i po południu.

WYKAZ SAL, W KTÓRYCH WYCHOWAWCY SPOTKAJĄ SIĘ Z UCZNIAMI 1 WRZEŚNIA 2025r.

 KLASY  I – III

  1. I A – SALA NR 2 – WYCHOWAWCA PANI DOROTA MACHOWSKA
  2.  I B – SALA NR 3 – WYCHOWAWCA PANI EWA GLIBOWSKA
  3. II A – SALA NR 7 – WYCHOWAWCA PANI SYLWIA KOZERA / PANI MONIKA WOSZCZYŃSKA 
  4. II B – SALA NR 5 – WYCHOWAWCA PANI EWA CIEPIELA-BEDNARSKA
  5. II C – SALA NR 1 – WYCHOWAWCA PANI MARZENA GÓRSKA / PANI MARZENA SKUZA
  6. III A – SALA NR 6 – WYCHOWAWCA PANI ANNA MAJ
  7. III B – SALA NR 8 – WYCHOWAWCA PANI EDYTA UTNIK

KLASY  IV – VIII

  1. IV A – SALA NR 8 – WYCHOWAWCA PANI AGNIESZKA KAWALEC
  2. IV B – SALA NR 6 – WYCHOWAWCA PANI KATARZYNA SŁAPEK-LENART
  3. V A – SALA NR 35 – WYCHOWAWCA PANI ANNA SOBCZYK
  4. V B – SALA NR 31 – WYCHOWAWCA PAN WALDEMAR MICHALSKI
  5. VI A – SALA NR 29 – WYCHOWAWCA PANI DANUTA MARCINKOWSKA
  6. VI B – SALA NR 28 – WYCHOWAWCA PANI GRAŻYNA MUCHA
  7. VII A – SALA NR 27 – WYCHOWAWCA PANI BOŻENA SMAGOŃ
  8. VII B – SALA NR 32 – WYCHOWAWCA PANI EWA MAJ
  9. VIII A – SALA NR 3 – WYCHOWAWCA PANI AGNIESZKA FORYŚ
  10. VIII B – SALA NR 4 – WYCHOWAWCA PANI AGNIESZKA KONAT
  11. VIII C – SALA NR 5 – WYCHOWAWCA PANI AGATA JOB- WIKTOR

KLASY  LO

  1. I A – SALA NR 6 – WYCHOWAWCA PANI ANNA MIKULA
  2.  I B – SALA NR 3 – WYCHOWAWCA PANI KATARZYNA DOMAGAŁA
  3. II A – SALA NR 4 – WYCHOWAWCA PANI EWA WĄTROBA
  4. III A – SALA NR 1 – WYCHOWAWCA PANI BARBARA SAJDA
  5. III B – SALA NR 34 – WYCHOWAWCA PANI GRAŻYNA CZERWIK
  6. III C – SALA NR 8 – WYCHOWAWCA PANI MAŁGORZATA KUCHNIAK
  7. IV A – SALA NR 7 – WYCHOWAWCA PANI WIOLETA GLICA
  8. IV B – SALA NR 2 – WYCHOWAWCA PANI ANETA BARAŃSKA – SŁOMKA

KLASY SZKOŁY BRANŻOWEJ

  1. I A - SALA NR 9 – WYCHOWAWCA PANI IWONA URBAŃSKA
  2. II A – SALA NR 5 – WYCHOWAWCA PANI MAGDALENA WOJNAROWSKA
  3. III A - SALA ŚWIETLICA PRZY HALI – WYCHOWAWCA PANI SYLWIA TRYBUSZKIEWICZ

.

Rok szkolny 2025/2026

KOMUNIKAT DO ABSOLWENTÓW

wydawanie zaświadczeń po egzaminie ósmoklasisty

w dniu 04.07.2025r. od godz. 11.00

 

wydawanie świadectw dojrzałości - maturalnych

w dniu 08.07.2025r. od godz. 12.00